Tematikus foglalkozás (“A” komponens)
A tematikus óra témája szituációs játékok, önkéntesség a mindennapokban. Csoportokban különböző élethelyzeteket jelenítettek meg, melyben önként segíthetünk embertársainkon. A gyerekekhez közel álló szituációkat, mint például beteg iskolatársnak elvinni a leckét, nagyon ügyesen, jó kedvvel játszották el. Az “előadásokat” a többiek értékelték egyrészt az előadás, másrészt az önkéntesség minél őszintébb bemutatása szempontjából.
Tematikus foglalkozás (“B” komponens)
9. foglalkozás: Az előző foglalkozás témáját boncolva az internet segítségével ismerkedtek tovább a tagországokkal, melyet közös megbeszélés követett.
Nyelvi foglalkozás – angol
Az angol foglalkozáson a hobbi, szórakozás volt a téma.
A diákok csoportmunkában gyűjtöttek hobbi, szórakozás témakörben szavakat, majd minden csapat felolvasta a gyűjtött szavait, a többi csapat pedig lefordította őket. Ismeretlen szavakat szótáraztak. Mindegyik tanuló elmondta, mi a hobbija, mit szeret szabadidejében csinálni. Rejtvénnyel zártak, szórakozóhelyeket kellett beírni meghatározások alapján.
Nyelvi foglalkozás – német
Német nyelvi órán nyelvtani anyaggal foglalkoztak.
Frontális munkában kérdés felelet formában felelevenítették a haben ige ragozását.(Hast du einen Bruder……? Wer hat einen Hund?…….Habt ihr zu Hause viele Bücher?…..)
Párban dolgoztak feladat lap segítségével. Képeket párosítottak össze mondatokkal.
A http://www.tvt-pecs.sulinet.hu/quiz/nemet.htm honlapon oldottak meg a gyerekek egyéni tempóban feladatokat a kijelölt linkeken.
Tantárgyi fejlesztés
A tantárgyi órákon az érzékszervekről tanultak felelevenítése történt. Olyan játékot játszottak, ami tapintással állapíttatja meg a tárgyakat, élőlényeket a formájuk alapján.. Aki kitalálta a feladványát, megtarthatta a játék végéig. A játék végén ezekkel a kitalált dolgokkal kellett magyarázó, használatát kifejező mondatot mondani vagy egy-egy élőlényt jellemezni. A játék célja az érzékelés, tapintás fejlesztése, két dimenzióból fantáziával való elképzelés volt. A mondatalkotással bővült a szókincsük, a tárgyakról információkat osztottak meg.