A programba különböző osztályokból kerültek be a gyerekek, többen közülük nem ismerték egymást, ezért az első foglalkozást mindenhol ismerkedéssel kezdték.
Tematikus foglalkozás (“A” komponens)
A tematikus órán a játék célja az ismerkedésen túl a memóriafejlesztés volt. A gyerekek élvezték a keresztneveikkel a játékot, többen sikeresen felsorolták a csoport összes tagját. Volt azonban olyan tanuló is, aki sikertelenül próbálkozott, ebből megállapíthatóvá vált, hogy nagy képességbeli különbségek vannak a csoportban. Az ismerkedés után a projekt programjairól beszélgettek, ezzel még motiváltabbá téve a tanulókat.
Tematikus foglalkozás (“B” komponens)
1.foglalkozás: A tanulók Európa elhelyezkedésével foglalkoztak. Megismerték a kontinens országait, Magyarország fekvését, elhelyezkedését. Megbeszélték miért alakult meg az Európai Unió, kik lettek a tagok, milyen előnyökkel jár a tagság. Tanulmányozták a térképet, kikeresték Magyarország szomszédos országait. Az óra jó hangulatban telt, a gyerekek élvezték a feladatokat.
Nyelvi foglalkozás
Az angol órán saját magukról és családtagjaikról beszéltek. Bővült szókincsük a család témakörben. A német nyelvi órán is a bemutatkozás témával foglalkoztak. Mondat modelleket ismételtek. Szókincsbővítés történt dal segítségével, online feladatok megoldásával. Az óra végére a gyerekek be tudtak röviden mutatkozni.
Tantárgyi fejlesztés
A tantárgyi órákon az ismerkedés, bemutatkozás után a tanító a foglalkozás témáit, célját ismertette. Utána a szófajokat ismételték szólánc használatával. A játék memória kártyákkal, szabály megismerése után zajlott.