Heti foglalkozások 10.

Tematikus foglalkozás (“A” komponens)

A tematikus órán a gyerekeknek fel kellett idézni, hogy hol, kinek és miben segítettek, önkénteskedtek utoljára. Ezt az esetet mesélték el egymásnak.  Egymás példáiból levonták az esetleges tanulságot, esetleg jobb megoldási lehetőséget javasoltak. Nehéz a tanulóknak megkülönböztetni a kérésre segítés és a kérés nélkül, önként segítés fogalmát, ennek a tisztázása is volt a foglalkozás célja.

Tematikus foglalkozás (“B” komponens)

10. foglalkozás: Az Európai Unió nevezetességeivel ismerkedtek a gyerekek. Az Internet és képek segítségével az Unió egyes tagállamait sorra véve megnézték, hogy mik azok a látványosságok, melyekről egyből felismerhető egy adott tagállam.

Nyelvi foglalkozás – angol

My hobbies

Az angol óra témája a saját hobby volt. Szavakat csoportosítottak, válogattak a szóhalmazból, amelyek a szórakozással, szabadidővel kapcsolatosak, majd csoportosították őket szófajuk szerint is. Utána kakukktojás játékot játszottak: a megadott négy szóból kiválasztották, amelyik nem illik a sorba, és megindokolták, hogy miért nem az óra végén néhány rövid mondattal próbálták a saját hobbyjukat bemutatni.

Nyelvi foglalkozás – német

Unser Thema ist: Unsere Schule

Szövegértési feladattal vezették be az iskolánkról szóló témát. Közös szövegolvasás után megnevezték a mi iskolánkban is megtalálható helyiségeket. Ezután önállóan keresték meg a feladatlapon található állítások igazság tartalmát. Több tanulónak okozott sikerélményt ez a feladat, mert hibátlanul vagy kevés hibával oldották meg. Kérdés felelet lappal párban beszélgettek a témáról.

Tantárgyi fejlesztés

A tantárgyi órákon az előző órákon bevezetett játékokat játszották csoportokban forgó színpad jellegűen. A használt játékok: Kérdezz! Felelek: Hangos olvasás gyakorlására, lexikális ismeretek felelevenítésére és bővítésére, figyelem és alkalmazkodó képesség és türelem fejlesztésére szolgál.

Figurix: Több szempontú figyelem és gyorsaság fejlesztésére alkalmazzuk.

Mi ez?: Tárgyak felismerése csukott szemmel, tapintás alapján. A fantázia, türelem, tapintás finomítása a célja.

Memori: Megfigyelés, figyelem tartóssága, türelem fejlesztésére alkalmas.

 

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.