Heti foglalkozások 11.

Tematikus foglalkozás (“A” komponens)

A tematikus órán a társadalmi felelősségvállalás volt a téma. Mit is jelent ez? A hét végén a Föld napja alkalmából tett pacsmagi kirándulást idézték fel.  A megszerzett ismeretek rendszerezése, a legkedvesebb élmények megosztása után megbeszélték, hogyan is működik a társadalmi felelősségvállalás a természetvédelmi területen. Végül rajzos élménybeszámolót készítettek.

Tematikus foglalkozás (“B” komponens)

11.foglalkozás: Az Unióról tanultak összefoglalása. A gyerekek kötetlen beszélgetés során elevenítették fel a foglalkozásokon elhangzottakat, versenyeztek, ki emlékszik több információra. Az óra jó hangulatban telt, a gyerekek nagyon aktívak voltak.

Nyelvi fejlesztés – angol

Entertainment -szórakozás

Az angol nyelvi foglalkozáson a szórakozás témakört dolgozták fel. Csoportokat alkottak szókártyákkal. A diákok rejtvénnyel gyűjtöttek 10 szót, melyek közül kiválaszthatták azt az ötöt, ami a hobbi, szórakozás témakörbe tartozik, ezután lerajzolták a hozzájuk legközelebb állót. Szópárosító feladat szavainak lefordításával bővítették tovább szókincsüket a témában. A csoportok választottak egy szószólót maguk közül, aki előzetes megbeszélés után bemutatta a kiválasztott hobbit. Az a csoport lett a győztes, – a többiek szavazata alapján- amelyik a legérdekesebben, leghosszabban tette ezt.

Nyelvi fejlesztés – német

Freizeit, Wochenende

A német nyelvi órán szósüni készítésével összegyűjtötték a szabadidő, hétvége témához kapcsolódó szavakat, kifejezéseket. A gyerekek használhatták a magyar- német online szótárt. Majd párban dolgoztak a “kérdés – felelet “kártya segítségével, így memorizálták a téma legfontosabb mondatait. Egyéni munkával az online szótár használatával csoportosították a megadott szavakat jelentésük alapján.

Tantárgyi fejlesztés

A tantárgyi foglalkozáson témaképeket raktak középre kártyák formájában. A felfordított kép alapján szavakat gyűjtöttek. A felmerült szavakat lejegyeztük és ez képezte egy rövid szöveg alkotásának vázát. A szövegek leíró jellegűek lettek. A szógyűjtések célja már a mondatalkotáskor a szöveg írása volt. Ezáltal fejlődött a gyerekek szókincse, mondatalkotási képessége, helyes ige használata, toldalékolás gyakorlása és a mondatok közötti kapcsolatok tudatosabbá váltak. Az önálló írást is fejlesztették, a szöveget együtt, csoportban alkották.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.