Az A komponens tematikus foglalkozásán az előző alkalommal készült plakátokat mutatták be. Érvelniük kellett a falusi vagy a városi élet mellett. Milyen előítélettel kell megküzdeni egy falusi gyereknek, és egy városinak? Hogyan tudjuk feloldani az előítéleteket? A tanulók szívesen beszélgettek a témáról.
A B komponens tematikus foglalkozásán a fenntarthatóság fogalmával ismerkedtek. Mit tehetünk mi magunk a bolygónk védelmének érdekében? Ötletbörzét tartottak, javaslatok fogalmaztak meg. A víz, a levegő, a talaj védelméhez kapcsolódó ötleteket gyűjtöttek össze feladatforgó segítségével. A gyerekek élvezték a témát és a csoportban való munkát.
Santa Claus
Az angol nyelvi foglalkozáson Télapóval kapcsolatos játékos feladatokat oldottak meg. Feladatlapon szavakat válogattak szét szókígyóból. A szavakat ABC sorrendben leírták, majd magyarra fordították. Mi van a Télapó puttonyában? A felsorolt szavak közül azok jelentését rajzolták le, amik benne lehetnek a Mikulás zsákjában. “A letter from Santa”, “Levél a Télapótól” című szövegbe beírták a hiányzó szavakat.
Unser Thema ist Feste im Winter.
A német nyelvi foglalkozáson meghallgatták a Lasst uns froh und munter sein című dalt https://www.youtube.com/watch?v=RoJEqFY5no&list=PL1XfwNZmff_zJSMrOIK2qvJ_KpK9VeFPq, kigyűjtötték a szövegből a télapóval kapcsolatos szavakat , kifejezéseket.
Megkeresték a kidsweb honlapot. (http://www.kidsweb.de/weihnacht/weihnachten.html)
Megkapták és kiszínezték a http://www.kidsweb.de/weihnacht/weihnacht_2004/basteln/mandala_w/weihnachtsmann_geschenke_mandala.pdf lapon a télapót. Receptet fordítottak és megbeszélték az ehető adventi naptár elkészítését.
(http://www.kidsweb.de/apfel_spezial/apfelspeisen/apfelcookies_backen.html)
A tantárgyi fejlesztő órákon a szorzótáblákat ismételték át. Gyakorolták a fejszámolást. A tanulók egymásnak adhattak feladatokat, aki nem tudta, felállt, akkor ülhetett le, ha jó választ adott. Használták az analógiákat. Majd négyjegyű számokkal végeztek írásbeli műveleteket.