Tematikus foglalkozás (“A” komponens)
A tematikus órán plakátkészítés, az előző órán elkezdett munkák folytatása volt a feladat. Az elkészült rajzokat bemutatták a csoportnak. Ezzel a szókincsük is fejlődött, új ismereteket is szereztek egymástól. Az önkéntesség nem természetes minden ember számára, fel kell hívni rá a figyelmet. A feladaton keresztül ezt jól megértették a gyerekek is.
Tematikus foglalkozás (“B” komponens)
5. foglalkozás: Az előző foglalkozás kapcsán kötetlen beszélgetés zajlott, ki melyik uniós országban járt, milyen tapasztalatot szerzett. A gyerekek nagyon élvezték az órát.
Nyelvi foglalkozás – angol
Az angol órán a már megismert szavak átismétlésével kezdtek. Utána párválasztó játékot játszottak szókártyák segítségével. A párok a lakás, ház témakörben gyűjtöttek szavakat, majd pedig felolvasták a többieknek. Ezután megadott szavakból kiválogatták, melyek tartoznak az otthon témakörbe.
Nyelvi foglalkozás – német
Német órán az otthoni tevékenységek köre volt a téma. “Kérdés-válasz kör” játékkal indították az órát, ezzel mélyítették az alapvető mondat modelleket a család, lakás témakörben. Pantomim játék segítségével felelevenítették a témához kapcsolódó igéket. Feladatlapot onlein szótár és a bab.la német igeragozás honlap segítségével saját tempóban oldottak meg.
Tantárgyi fejlesztés
A tantárgyi fejlesztő órákon továbbra is 4-5 fős kiscsoportokban folyik a fejlesztés.
A Primo kalkulino játékkal műveletek tovább gyakorolták az alapműveleteket, mert nagyon hiányos a tanulók tudása. A szólánc játékkal a szófajokat ismételték át. Pl. csak adott szófajú szóval lehet folytatni, mondatot alkotni. Szövegértés feladatot önállóan oldottak meg, menetrendet kellett értelmezni.