Tematikus foglalkozás (“A” komponens)
A tematikus foglalkozás témája az önkéntesség az életünkben. Hogyan segíthetünk mi magunk a környezetünkön, embertársainkon? Konkrét eseményeket gyűjtöttek össze kiscsoportban, majd megosztották a társakkal. Önként segítettem!- egy cselekedet lerajzolása, bemutatása zárta az órát.
Tematikus foglalkozás (“B” komponens)
6. foglalkozás: A közös pénz célja, bevezetése, euró bankjegyek és érmék. A foglalkozás egy montázs elkészítésével zárult, amelyen euróról készült rajzok, képek voltak.
Nyelvi foglalkozás – angol
Az angol foglalkozáson csoportmunkában feladatlapokat oldottak meg az itthon témakörben. A megadott mondatokat megszámozták aszerint, hogy a képen látható bútorok, lakberendezési tárgyak melyik állításra vonatkoztak. Mindegyik képen jelölniük kellett az oda nem illő tárgyat (pl. zuhanyzó a hálószobában) és annak nevét leírni angolul. Majd mindenki lerajzolta a saját álomházát és angolul bemutatta a többieknek.
Nyelvi foglalkozás – német
A német órán szókártyák párosításával felelevenítették az eddig tanult szókincset. Megnézték a
Deutsch lernen mit Jens und seinen Freunden. Folge 6 – Einkaufen auf dem Markt kisfilmet. (https://www.youtube.com/watch?v=mhJ1YHELigQ). Feladatlapot oldottak meg ,amelynek segítségével bővítették szókincsünket a vásárlás témakörben. Párbeszédet alkottak és játszottak el a témában.
Tantárgyi fejlesztés
A tantárgyi fejlesztő órán a Story Cubes (sztori kocka) játékkal játszottak a gyerekek kiscsoportban, 4-5 fővel. A 4 vagy 5, kilenc ikonnal ellátott kockával dobnak. Az ábrákat társítani kell és összefüggő szöveggé alkotni. A játék során fejlődik a társító képesség, a fantázia, a mondatalkotási képesség,a mondatok közti kapcsolat kialakításának képessége. Egy játékos véleményt mond a történetekről. Ezzel a kritikai érzék is fejlődik.