Tematikus foglalkozás (“A” komponens)
A tematikus órán az önkéntesség gyakorlati lehetőségeiről, azok megvalósításának módjairól volt szó. A tanulók számítógépen párban dolgoztak, a linken található cikket olvasták el címszavakra bontva, majd beszámoltak az abban felvetett kérdésről és megoldási javaslatról. A tanulók megértették, hogy az önkéntesség valós, a mindennapi életünkben jelen lévő és aktuális téma. https://www.nonprofit.hu/tudastar/hogyan-fogjak-neki
Tematikus foglalkozás (“B” komponens)
7.foglalkozás: Ismét az euró, mint fizetőeszköz volt a téma. Összehasonlították az euróban kifejezett árakat a magyar árakkal, beszéltek a pénzváltásról is.
Nyelvi foglalkozás – angol
Home
Az angol nyelvi foglalkozáson szókereső játék keretében a ház, lakás helyiségeinek, berendezéseinek szavaival ismerkedtek kiscsoportokban. Páros munkában a ház részeinek szavaiba hiányzó betűket írtak. Rímelő szópárokat kerestek, szavakat fordítottak. A páros munkák eredményeit közösen megbeszélték.
Nyelvi foglalkozás – német
Feste, Feiertagen
Német órán feladatlap segítségével felelevenítették illetve tovább bővítették a szókincsüket a legfontosabb ünnepnapokkal kapcsolatosan. Kiemelten foglalkoztak a születésnappal. Kérdés- felelet formában mindenki elmondta saját születésnapjának időpontját. Meghallgatták a Geburtstag című dalt, majd megkapták a dalszöveget hiányos mondatokkal. Hallott szövegértési feladatként kiegészítették közösen a hiányos mondatokat, majd többször elénekelték a dalt.
Tantárgyi fejlesztés
A tantárgyi fejlesztő órákon a tanulók az iskolai könyvtárba látogattak, ahol a könyvajánlás módját elevenítették fel, illetve bővítették ki. Átismételték a könyv legfontosabb adatait, részeit a kedvük szerint kiválasztott könyv segítségével. Majd csendben részletesebben is megismerkedtek a könyvvel. A feladat szóbeli könyvajánlás készítése volt. Az elhangzott ajánlásokat a többiek értékelték