Személyes találkozó 3. – A komponens

Személyes találkozó 3. –  2018. 10.25-26.-Kishegyes

A kirándulást nagyon várták már a tanulók. Amikor megérkeztünk Kishegyesre, az Ady Endre Általános Iskolába, a nyári táborban megismert barátok már a bejárat előtti lépcsőn vártak bennünket. Két tanárnőjük is velük köszöntött minket, akiket szintén Balatonszemesen ismerhettünk meg. A gyerekek hatalmas üdvrivalgással, borultak egymás nyakába. Az épületben Fülöp Valentin, az iskola igazgatója várt bennünket. Először körbevezetett bennünket az iskolájuk épületén, mesélt történetéről, jelenlegi működéséről. Majd megemlítette kishegyes két híres szülöttét, Lajkó Félixet és Rúzsa Magdolnát. Az utóbbi ballagási tablóját meg is mutatta. Egy osztályteremben videós ismertetőt nézhettünk meg Kishegyesről, hagyományaikról, ünnepeikről. Mi is készültünk kép összeállítással, beszámolóval iskolánkról és településünkről, Tamásiról. tanulóink rövid kis műsorral is készültek, amit bemutattak barátaiknak. Aztán sétára indultunk Kishegyesen, hogy megismerjük a községet, nevezetességeit. Ennek során a diákok beszélgethettek, feleleveníthették nyári élményeiket. A találkozás után elfoglaltuk szállásunkat a Kátai-tanyán. Gyönyörű környezetben terülnek el a vendégházak. A gyerekek sötétedésig játszottak a játszótereken, a szabadtéri konditeremben, körbejárták az állatokkal teli udvart, simogatták az állatokat. Néhány kishegyesi diák kijött a tanyára, ott folytatták a beszélgetést, barátkozást.  Másnap reggeli után indultunk testvériskolánk diákjaival kirándulni Palicsra, ahol a gyönyörű tó partján sétáltunk. Meghallgattuk a tó legendáját és a valódi történetét is. Majd a gondozott, csupa virág állatkertben ismerkedtünk az állatokkal. Ebéd után Szabadkára utaztunk, a város központjával, szebbnél-szebb épületeit néztük meg. Sajnos nagyon gyorsan eltelt az idő, indulnunk kellett haza. A diákok ismét nagy ölelkezések, fotózkodás után búcsúztak egymástól. Ígérve, hogy továbbra is tartják a kapcsolatot egymással az interneten. Szomorúan indultunk a határ felé, remélve, hogy még találkozhatunk diák és felnőtt barátainkkal. A látogatás lehetőséget nyújtott arra, hogy megismerjük egy idegen ország egy kis részét, az ott élő embereket, szokásaikat.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.