Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Szegregáció, kirekesztettség, előítélet fogalmainak megbeszélése volt a téma. Példákat gyűjtöttek erre. Rövid jeleneteket játszottak el a fogalmakhoz kapcsolódva. Egyéni – akár saját –élmények felidézése, elmesélése által kerültek közelebb a témához.
A tematikus B foglalkozáson karácsonyi vásár zajlott. Előtte átbeszélgették, milyen ünnepi hagyományok vannak Európában. Megtapasztalták a karácsonyi vásárok hangulatát. Ajándékokat készíthettek a vásárra, vásárolhattak családtagoknak, barátoknak. Megérezhették a készülődés, ajándékozás örömét. A gyerekekben fontos tudatosítani, hogy ne csak várják az ajándékokat, hanem maguk is okozzanak örömet ajándékozással.
Winter holiday, Christmas, New Year
Az angol nyelvi foglalkozáson arról beszélgettek, milyen terveik vannak a téli szünetre, ki mit fog csinálni? Milyen ünnepek lesznek a téli szünet idején, ki hogyan ünnepli ezeket? Mik az általános szokások ezekkel kapcsolatban Angliában és Magyarországon? És az ő családjukban?
A német nyelvi foglalkozáson karácsonyi történeteket néztek meg s megoldották a hozzá kapcsolódó feladatokat. Zwei Euro für den Weihnachtsman – Két euro a mikulásért
https://www.youtube.com/watch?v=ha4BPP3pnNM
Rudolf das rotnasige Rentier – Rudolf, a vörös orrú rénszarvas
https://www.youtube.com/watch?v=8Vyx_p0P6t8
A tantárgyi fejlesztő foglalkozásokon karácsonyi modern dalokat tanultak Koncentráció, hosszú távú emlékezet fejlesztése, ritmikai készség finomítása történt. Az együtt éneklés közelebb hozza egymáshoz a gyerekeket, erősíti a csoporthoz tatozást. TNT: Fehér karácsony, Ha elmúlik karácsony, Jégvarázs-Legyen hó.